Wednesday, January 11, 2012

First time cari kerjaa =,= (bahagian pertama)

Hello , Annyong !

Hai hai haii lama dah tak update blog. Sorry dude . Sejak2 ini memang agak busy sikit dengan hal hal yang tak penting. Hihi. Actually banyak benda yang aku nak share dengan kau org semua .

Before itu aku nak tanya ada tak budak2 lepasan SPM macam aku ? Hehh kalau ada , nak tanya sikit . Kau orang dah kerja ke belum ? Mintak2 laa ada hehhh

Okay baru ini , aku dengan sorang bestie aku pergi cari kerjaa. Bermula di Melati Utama .



Aku mengaku aku memang ada masalah sikit nak cari kerja sebab tak pernah ada pengalaman cari kerja so masa mula2 mintak kat Melati Utama serius malu gilaa. Kita org gerak dalam pukol 3 sebab masa itu semua dah habis lunch termasuk kita org. Haha siap lunch mcd desert ABC Special , hahaha memang tersangat special kot.

Kat Melati Utama ada 3 deret bangunan so dengan rasa semangatnyaa kita org redah semua bangunan.. HAHA * hebat kan ? elehh thanks.

Dengan semangat kami menuju office2 yang ada dekat Melati Utama. Paling kelakar jalan je bangunan pertama dah penat. Okay sangat letih ! Itu belum lagi kita org pergi bangunan kedua dgn  ketiga.

Okay yang itu satu hal, paling banyak halnya ialah dua dua kami cuma berjalan depan kedai tu jer tapi tak masok pon. Haha :P Serius sangat malu. Aku memang tak berani nak tebalkan muka mintak kerja hahaha. Apa aku fikir time tue ialah imej aku. Cehh poyooo :P

Antara banyak rumah kedai dekat setiap bangunan itu, aku boleh kira berapa je kedai yang aku masok mintak kerja. Yang lain hancuss . hahaha

Kedai yang kita org tinggalkan num pon takde call sampai skrg so nampaknyaa memang takde rezeki laa nak kerjaaa. Okay duduk rumah makan tidooooo


p/s : kau orang tunggu ehh bahagian kedua pencarian kerja kita orang HAHAHA

No comments:

Post a Comment