Saturday, January 28, 2012

lelaki vs true love

Anyong hasaeyo <3




Kadang-kadang aku tertanya-tanya kenapa lelaki ni ego sangat?
Kenapa lelaki ni suka sangat tengok pompuan lain sampai nak keluar bijik mate even gepren dia kt sblh?
Kenapa lelaki tak pandai jaga hati pompuan?
Kenapa lelaki selalu kasar dengan pompuan?
Kenapa lelaki selalu mengharapkan wanita buat semua bende n dia dok goyang kaki?
Kenapa lelaki selalu biarkan pompuan bayar makanan atau pape je pon?
Kenapa lelaki suka bercerita tentang pompuan lain dpn gepren dia?
Kenapa lelaki tak selami hati pompuan?
Kenapa lelaki selalu buat wanita dia bosan?
Kenapa lelaki tak selalu ada saat wanita perlukan?
Kenapa wujud lelaki macam ni?
Kenapaa?

Mungkin lelaki tak faham hal-hal hati.

Tetapi apa yang harus faham adalah .....

Cinta sejati bukan cinta yang mengutamakan pelukan, ciuman, pertemuan ! tetapi cinta sejati lebih mengutamankan pengabadian, kasih sayang, perhatian dan kesetiaan.

hmm.

Kadang-kadang terfikir.
Orang yang dicintai adalah orang yang paling menyakiti diri .
Kadang-kadang pula, teman yang membantu membawa ke dalam pelukannya dan menangis bersama adalah cinta yang tidak disedari.

Yes, betol !

Semua manusia pasti inginkan cinta yang tulus ikhlas dari setiap pasangan. Iya tidak dinafikan. Aku juga menunggu hal yang sama seperti wanita lain.
Aku tak nak menjadi wanita yang hanya dimainkan oleh lelaki. Aku tak suka perkataan ' i love you ' dari seorang lelaki kerana aku tau kata-kata itu bukan betul pon. 
Pada aku semua lelaki mampu kata cinta tetapi hati lelaki ? Siapa tahu ?
Aku tak suka menjadi bahan ketawa oleh lelaki ! Aku tak suka jadi bahan ejekan dari lelaki selepas break up.
Aku tak suka !

Iya sejujurnya aku memang perempuan yang agak leceh. Tapi aku tak kisah sebab aku tau satu perkara.

Perempuan baik hanya untuk lelaki baik. Selagi maruah , diri , kelakuan aku tidak melampaui batas aku rasa berjaya n menang. 

Aku inginkan lelaki yang boleh menerima semua kekurangan aku disamping kelebihan aku. Amin




p/s : just for fun. 











No comments:

Post a Comment