Tuesday, May 3, 2011

Osama bin Laden Meninggal Dunia

Osama bin Laden telah meninggal dunia berikutan serangan tentera Amerika Syarikat. Berita mengenai kematian Osama Bin Laden telah disahkan oleh Presiden Amerika Syarikat, Obama. Buletin Tv3 pukul 12 tengah hari tadi juga telah mengesahkan bahawa Osama bin Laden telah meninggal dunia.

Berikut adalah petikan akhbar dari Berita Harian.

"Pemimpin Al-Qaeda, Osama bin Laden terbunuh dalam serangan yang dilakukan tentera Amerika Syarikat (AS), kata Presiden AS, Barack Obama dalam satu pengumuman menerusi televisyen negara itu, sebentar tadi."




Tags: osama bin laden meninggal dunia, osama bin laden terbunuh, kematian osama, osama bin laden terbunuh diserang tentera amerika syarikat.


Berikut adalah gambar atau wajah mayat Osama bin Laden yang dilaporkan terbunuh akibat serangan tentera Amerika Syarikat di Pakistan.



Osama bin Laden 
( 1957-2011 )


Banyak sangat kata dari pihak lain yang mengatakan Osama bin Laden sebenarnya tidak meninggal dunia lagi . Ini kerana sebahagian daripada mereka menganggap gambar gambar Osama ini hanyalah di edit semata mata. Malah ada juga yang menganggap kematian Osama ini hanyalah fitnah dari AS sahaja. ' Pembohongan mereka yang gagal untuk membunuh pemimpin islam maka fitnah itu lebih baik dari memalukan negara sendiri ' ( kata yang diambil dari seorang hamba Allah ). Sejauh mana kebenarannya hanya Allah swt saja yang mengetahui dan kita sebagai manusia haruslah yakin bahawa kuasa Allah swt melebihi segalanya. Kalau benar berita tentang kematian Osama itu maka benarlah tapi kalau berita itu fitnah semata mata kita haruslah bersyukur kerana sekurang kurangnya orang yang ingin menegakkan agama islam masih lagi hidup.

No comments:

Post a Comment